Wrzesień 2014
I. Idziemy do przedszkola
- Poznajemy przedszkole- zapoznanie się z nazwą przedszkola oraz nazwą grupy; poznanie terenu zabaw, ustalenie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu
- Zabawy integracyjne: „Nasze imiona”, „Nić przyjaźni”
- Doskonalimy aparat mowy w zabawach ortofonicznych: „Wąchamy kwiatki”, „ Chodzi mucha po suficie”
- Słuchanie wiersza Urszuli Piotrkowskiej „A ja jestem przedszkolakiem”- rozmowa na temat treści /Dlaczego dzieci chodzą do przedszkola? Co robią rodzice i starsze rodzeństwo, kiedy jesteśmy w przedszkolu? Co dzieci robią w przedszkolu?/
- Praca plastyczna „Kolorowy Przedszkolak”
- Wskazywanie i określanie niektórych części ciała: nogi, ręce, głowa, brzuch; wskazywanie różnic w wyglądzie kolegów
II. Kot jest czysty i my też
- Zabawy integracyjne „Do kogo toczy się piłka?”, „Budujemy mosty”
- Poznawanie zasad kulturalnego zachowania
- Poznajemy kota- omówienie jego wyglądu i wskazywanie części ciała kota: uszy, pyszczek, łapy, grzbiet, ogon, pazurki; zabawa zręcznościowa „Kot i piłka”
- Zabawy ruchowe „Uciekaj myszko do dziury”, „Wielkie mycie”, „Powiedz i dotknij”
- Zapoznanie się z wierszem Ali Hanny Murgrabii „Zgadywanka rymowanka”, omówienie treści wiersza
- Zajęcia plastyczne „Kocie uszy”. Wdrażanie do zainteresowania zabawami parateatralnymi
- Rozwiązywanie zagadek dotykowych z określeniem cech przedmiotów; miękki, twardy.
- Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów potrzebnych do higieny ciała
III. Jesień przyszła do nas
- Szukanie oznak jesieni- poznanie darów jesieni.
- Słuchanie fragmentu wiersza Hanny Zdzitowieckiej „Skarby jesieni”
- Obserwowanie przyrody, zbieranie liści, nazywanie ich kolorów, rozmowa na temat zmian zachodzących w kolorystyce drzew
- Pomocnicy Pani Jesieni – szacowanie liczebności zbiorów, posługiwanie się określeniami: dużo, mało, ciężki, lekki
- Rysowanie jesiennego obrazka – utrwalenie znajomości barw jesiennych: kolor żółty, pomarańczowy, brązowy i czerwony
- Jesień pobudza zmysły- poznawanie jesieni wszystkim zmysłami
- Posługiwanie się określeniami smaków: słodki, słony, kwaśny
- Rozpoznawanie rytmu i skrajnych rejestrów dźwiękowych: wysokich i niskich.
- Jesienna pogoda – rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych często występujących jesienią
IV. Gdzie rosną owoce i warzywa
- Co tak pachnie i smakuje?- wielozmysłowe poznawanie owoców, nazywanie spożywanych potraw i określanie ich smaku
- Zabawa „Pomidor”, „Zbiór jabłek”, „Gotujemy kompot”, „Cebulka”
- Wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy „Na straganie” – próba wskazania jakie warzywa leżały na straganie
- Zajęcia plastyczne „Kukiełki warzywne”
- Rozwiązywanie zagadek o owocach i warzywach
- Praca plastyczna „Kolorowe jabłka”- malowanie palcami
- Rozpoznawanie owoców za pomocą dotyku w zabawie „Czarodziejski worek”
- „Gdzie schowała się cebula?”- utrwalenie znajomości określeń położenia przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, za, pod, przed
Współpraca z rodzicami:
Serdecznie zachęcamy do włączenia się w przygotowane dla naszych przedszkolaków zajęcia i przyniesienie do przedszkola:
- dowolnego przedmiotu w kolorze czerwonym – piątek 5.09
- warzywa lub owocu do kącika przyrody 22.09
Dziękujemy!