Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej
Październik 2014
Grupa Czerwona
I. Kto się śmieje, a kto płacze?
- Rozróżnianie różnych stanów emocjonalnych, poznawanie przyczyn uczucia radości i smutku
- Co się zdarzyło Zapoznanie z wierszem H. Ożogowskiej „Przygoda”, rozmowa na temat treści
- Rozwijanie ekspresji wzrokowo- ruchowej- układanie obrazków z 3 części
- Zabawa plastyczna „Malowanki dmuchanki”- dorysowywanie buziek
- Oglądanie książeczek z obrazkami, nazywanie emocji przedstawionych postaci
- Zabawa manipulacyjno- plastyczna „Co można ulepić z kulek?”
- Porównywanie i grupowanie obiektów w zabawie „Zabawki na przyjęciu?”
- Rożne humory- rozwijanie umiejętności naśladowania różnych zachowań
- Zabawy utrwalające stosowanie zwrotów grzecznościowych w zabawie „Dzień dobry-do widzenia”
II. Lecą liście z drzew
- Zapoznanie się z wierszem M. Kownackiej „Wszystko leci”, omówienie treści wiersza
- Poznanie nazwy nowego miesiąca, utrwalenie nazw pór roku
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas jesieni
- Zabawy matematyczne: „Kasztankowy pociąg”-określanie długości przedmiotów: długi- krótki, zabawa „Mały- duży”
- Rozwiązywanie zagadek o jesieni
- Praca plastyczna z wykorzystaniem pieczątek „Jesienne drzewo”, utrwalenie jesiennych barw
- Zabawy rozwijające orientację przestrzenną „Gdzie jest Piotruś?” (określanie położenia na, pod)
- Zabawa matematyczna: „Parada szyszek i kasztanów”- układy rytmiczne
- Zabawy rozwijające percepcję słuchową „Spadają kasztany”- wyklaskiwanie prostych rytmów
- Oglądanie książeczek z obrazkami zwierząt żyjących w lesie i w polu- zapoznanie z wyglądem niektórych zwierząt
III. Zwierzęta przygotowują się do zimy
- Oglądanie albumów przedstawiających zwierzęta żyjące w lesie- zapoznanie z wyglądem zwierząt leśnych
- Odlot ptaków- poznanie jednego ze sposobów przygotowania się zwierząt do zimy
- Poznajemy grzyby- zapoznanie z wyglądem grzybów jadalnych i trujących
- Rozmowa na temat „Co robią ptaki w różnych porach roku?”
- Zabawy matematyczne: doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów do 3 w zabawie „Wiewiórka szuka orzechów”
- Praca plastyczna „Jeż”
- Segregowanie przedmiotów według koloru w zabawie matematycznej „Zapasy na zimę”
- „Kto zapada w sen zimowy?”- poznanie sposobu jeża i niedźwiedzia na przetrwanie zimy
- Porównywanie i grupowanie obiektów dobierając w pary obrazki przedstawiające dorosłe zwierzęta leśne i ich młode
- Stosowanie określeń oznaczających położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, za, pod, przed w zabawie „Gdzie schował się jeż?”, „Szukamy misia”
Współpraca z rodzicami:
Serdecznie zachęcamy do włączenia się w przygotowane dla naszych przedszkolaków zajęcia i przyniesienie do przedszkola:
– stroju galowego na uroczystość „Pasowania na przedszkolaka” na 24.10 (białe bluzeczki i ciemne spodnie/spódniczki)