I dziś, i wczoraj zajęcia rozpoczęły się od odsłuchania nagrań z magicznych pudełek. Potem według wskazówek z nagrań kolejne drużyny wyszukują minerałów lub skał o pięknie i tajemniczo brzmiących nazwach – piryt, amazonit, selenit, alabaster, kalcyt, marmur. Każdy nasz skarb jest oglądany , sprawdzamy jego twardość (paznokciem lub stalowym gwoździem), rozmawiamy o tym gdzie występuje i do czego służy ludziom. Badamy formę krystalizacji i słuchamy opowieści – ciekawostek przedstawianych przez ciocie. A potem tworzymy naszą wystawę będącą początkiem własnych spontanicznych działań – przepisywania tajemniczych nazw, domowego przeszukiwania listy minerałów w Internecie.
Przed nami jeszcze wizyty w Muzeum Ewolucji i w Centrum Nauki Kopernik oraz w Zespole Geotechniki i Budowli Podziemnych Wydziału Inżynierii Lądowej PW, ale już dziś widzimy, że realizowany obecnie projekt to jeden z najbardziej interesujących dzieci w tym roku szkolnym.