I. W krainie książki
Rozwijanie umiejętność słuchania i opowiadania własnymi słowami treści utworu
Skąd się biorą książki? – poznanie budowy książki, wzbogacenie słownictwa: autor, okładka, ilustracja, drukarnia, biblioteka, księgarnia
Szanujemy nasze książki, dbamy o porządek w przedszkolnej biblioteczce
Zajęcia w bibliotece przy ul. Barwnej – „Baśnie angielskie” (wtorek 8.04)
Prezentujemy nasze ulubione książeczki – „Nasza biblioteczka”
Słuchanie bajek czytanych przez Ciocie z naszego przedszkola, malowanie ilustracji do wysłuchanych utworów
„Z książką zawsze jest weselej” – zajęcia z wykorzystaniem utworu U. Piotrowskiej
Rozwijanie twórczego myślenia w zabawie „Skojarzenia”
Tworzymy wspólnie własną bajkę (kolejne opowiadanie z zastosowaniem charakterystycznych zwrotów rozpoczynających i kończących bajkę: Dawno, dawno temu…/I żyli długo i szczęśliwie)
II. Ręka prawa, ręka lewa
Kształtowanie świadomości własnego ciała z uwzględnieniem jego symetrii i rozróżniania strony prawej i lewej:
Nazywanie i wskazywanie części ciała (w tym stopy, łokcie, kolana, łydki, uda)
Wskazywanie części ciała w parach „Moje – Twoje”
Zabawa z elementami doskonalenia uwagi „Nos, kolano, ucho”
Rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących części ciała
Określanie kierunków z punkty widzenia siebie w zabawie ruchowej „Poszukiwanie skarbu”
Orientacja na kartce papieru: układanie poziomo i pionowo, wskazywanie góra, dół, środek, rogi kartki
Zabawa matematyczna: „Kropeczki biedroneczki” (rysowanie odpowiedniej liczby kropek na prawym lub lewym skrzydle)
Wzbogacanie rysunku postaci
III. Dbam o swoje bezpieczeństwo
1. Bezpieczna droga do przedszkola
Zgubiłem się: ćwiczenie umiejętności przedstawiania się (imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania), rozmowa na temat treści opowiadania S. Szuchowej „Przygoda z małpką” (wiem jak się zachować, kiedy się zgubię);
Kontakty z osobami nieznajomymi i obcymi zwierzętami: uświadomienie zagrożeń i wspólne wypracowanie zasad bezpiecznego kontaktu (nie podaje adresu zamieszkania, nie przyjmuje prezentów, nie wsiadam do samochodu, nie oddalam się bez zgody rodziców, nie głaszczę psów bez pozwolenia i zachowuję się spokojnie), utrwalenie poznanych zasad poprzez odgrywanie scenek.
2. Bezpiecznie bawię się w domu, przedszkolu i na placu zabaw
Wspólne stworzenie mapy zagrożeń w domu, przedszkolu i placu zabaw (wiem, na co mam zwracać uwagę, żeby bezpiecznie się bawić), poznanie bezpiecznych miejsc do zabawy i przypomnienie zasad zgodnej zabawy w grupie)
3. Kto dba o nasze bezpieczeństwo?
Poznajemy zawód policjanta, strażaka i lekarza (czym się zajmują i kiedy mogą nam pomóc);
Poznajemy numery alarmowe : 999, 998, 997, 112 (ćwiczenia wzywania pomocy z telefonem: wybieranie odpowiedniego numeru i przekazywanie informacji)
4. Jak mogę pomóc?
Poznanie zasad zachowania się w sytuacji zagrożenia
Elementy udzielania pierwszej pomocy: udrożnienie dróg oddechowych (odchylanie głowy)
Współpraca z Rodzicami
Serdecznie zachęcamy do włączenie się w przygotowane dla naszych przedszkolaków zajęcia i przygotowanie/przyniesienie do przedszkola:
Ulubiona książeczka dziecka – 10.04 (piątek)
Moja droga do przedszkola – przygotowanie mapy (zapisanie na mapie adresu zamieszkania, zwrócenie uwagi na charakterystyczne elementy krajobrazu) – 27.04 (poniedziałek)
Kolorowa frotka do założenia na rękę – 16.04 (czwartek)