1. Pamiętamy o zwierzętach.
1. Utrwalenie nazwy nowego miesiąca, zabawy taneczne przy piosence „Kalendarz”.
2. Rozmowa kierowana: Dlaczego trzeba pamiętać o zwierzętach w czasie zimy? (praca z wykorzystaniem wiersza Cz. Janczarskiego „Sarenki”).
3. Poznanie warunków życia i zwyczajów sarny, lisa, dzika i zająca.
4. Kształtowanie umiejętności uważanego słuchania i wypowiadania się na określony temat – opowiadanie A. Dzierżyk „Wróbelek Felek”.
5. Rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zwierząt leśnych.
6. Spacer nad Dolinkę Służewiecką, karmienie kaczek, dosypanie ziarenek do karmnika.
7. Zabawy ruchowe: „Ptaszki w gniazdkach”, „Zające i liski”.
8. Zabawy matematyczne: „Które zwierzątko zniknęło?” (określenie zmiany położenia przedmiotów w układzie trzech lub czterech rzeczy, obrazków)
2. Moje kolorowe klocki
1. Rozróżnianie i nazywanie kształtów figur geometrycznych płaskich i wybranych figur wypukłych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, kula, walec.
2. Odwzorowywanie w różny sposób figur płaskich: za pomocą drucika kreatywnego, wydzieranek z kolorowego papieru.
3. Rozpoznawanie w otoczeniu przedmiotów przedstawiających figury przestrzenne.
4. Układanie węży z klocków i obrazków z mozaiki geometrycznej wg wzorów i własnych pomysłów.
5. Odzwierciedlanie figur za pomocą własnego ciała w zabawie „Figurki”.
6. Rozwijanie orientacji przestrzennej (określanie lewej i prawej strony ciała ) w zabawie „Chodzenie po linie”.
7. Zabawy matematyczne z kostką – kształtowanie umiejętności liczenia obiektów i przeliczenie w zakresie 6.
3. Babcia i Dziadziuś
1. „Moja babcia i dziadek „ – posługiwanie się w wypowiedziach imionami członków rodziny, rozumienie stopnia pokrewieństwa występującego w rodzinie.
2. Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Gellner „ Dla babć i dziadków” – opowiadanie treści wysłuchanego utworu własnymi słowami, z zachowaniem kolejności zdarzeń.
3. Wzbogacanie słownictwa w zabawie „Życzenia”
4. Rozwijanie spostrzegawczości w zabawie dydaktycznej „Znajdź cztery różnice”.
5. Malowanie portretu babci i dziadka farbami plakatowymi.
6. Zabawy słuchowe: „Co robi babcia, co robi dziadek?” (rozpoznawanie dźwięków z najbliższego otoczenia)
7. Przygotowanie występów z okazji Dnia Babci i dziadka, przygotowanie upominków.
4. Karnawał w przedszkolu
1. Oglądanie i opisywanie obrazków przedstawiających dzieci w przebraniach na bal karnawałowy.
2. Oglądanie zdjęć przestawiających stroje i maski z karnawałów w Wenecji i Brazylii.
3. Wzbogacanie słownictwa z wierszem M. Niewelskiej „Bal karnawałowy”.
4. Ćwiczenia oddechowe – „Pompujemy baloniki”
5. Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku w zabawie „Czarodziejskie pudełko”.
6. Zabawy matematyczne „Różdżki” – porównywanie długości.
Współpraca z Rodzicami:
Serdecznie zachęcamy do włączenie się w przygotowane dla naszych przedszkolaków zajęcia i przyniesienie do przedszkola:
• Przyniesienie jednego przedmiotu o określonym kształcie np. piłka – kula, talerzyk – koło – 13.01 (wtorek)
• Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka – 22.01(czwartek, g.16.30)